`` Brennan razem z House`m? Co jeszcze w Bones? | Bones Fansite - Strona fanów serialu "Kości"

O serialu...

Kości (ang. Bones) - amerykański serial telewizyjny produkcji Fox Broadcasting Company oparty na książkach kryminolog-antropolog Kathy Reichs, będącej jednocześnie producentką serialu. Serial pojawił się na antenie w 2005 roku. Do teraz powstało 59 odcinków. 3 września rozpocznie się emisja 4 serii.

Fabuła...

Dr Temperance Brennan (Emily Deschanel) jest utalentowanym antropologiem pracującym w Jeffersonian Institution, która w wolnych chwilach pisze powieści. Dr. Brennan bardzo często współpracuje z agentem FBI Seeleyem Boothem (David Boreanaz), pomagając zidentyfikować zwłoki, kiedy standardowe metody są nieskuteczne.



Brennan razem z House`m? Co jeszcze w Bones?

Variety.com zadało producentowi wykonawczemu “Bones” kilka pytań dotyczących serialu. Z ust Harta Hansona padło kilka frapujących odpowiedzi.

Wśród ogromu pytań nadesłanych przez fanów większość stanowiły oczywiście te dotyczące dalszych losów Bones i Bootha. Takie pytania pozostały bez odpowiedzi. Jednak pojawiło się też pytanie o crossover serialu z jakąś inną serią emitowaną przez Fox. Co odpowiedział Hanson?

Nie ma jednoznacznych planów co do głównego wyobrażenia, pomysłu na crossover. Możliwie, że to jest rok, kiedy “House” i “Bones” będą mogły się połączyć. Stephen (Nathan – współtwórca “Bones”) i ja kumplujemy się z Davidem Shore’em i Katie Jacobs (producentami wykonawczymi “House’a”), a jeden z nas jest ich gorliwym wielbicielem. Crossover z “Fringe” także mógłby być czymś naturalnym. Zarazem, wszyscy w “Bones” (postaci) cierpią teraz zmiażdżeni przez Setha McFarlane’a (“Family Guy” – odniesienie do finału serii).

Hanson wypowiedział się też na temat przedłużenia serialu o dwa sezony i możliwościach z tym związanych. Poruszył też kwestię zawieszenia akcji w finale czwartej serii:

Przedłużenie serialu będzie miało swoje skutki dla rozwijania się fabuły “Bones”. Możemy poruszyć kilka spraw, które w innym wypadku stanowiłyby domysły. Cliffhanger (zawieszenie akcji w sytuacji pełnej napięcia) czwartego sezonu może znaczyć dla nas (ekipy) coś innego niż znaczy dla widzów. Będzie miał bardzo wyraźny wpływ na kolejny sezon.

Producent nie uniknął pytań o napisany przez siebie finał serii, który wzbudził skrajne reakcje u fanów. Niektórych rozczarowała realizacja wyczekiwanej sceny łóżkowej, która przecież nie miała być snem, marzeniem, zwidami itd. Co producent czuje, wiedząc o tym?

Przez pytania o to mogę popaść w kłopoty. Faktem jest że, jeżeli fanom naprawdę nie podobałyby się finały sezonów, nie mielibyśmy większej ilości fanów niż kiedyś. A mamy. Z tego wniosek, że fani poczuli coś oglądając finał czwartego sezonu. Emocje, które odczuli mogły nie być tymi “radosnymi”, ale coś poczuli. To jest nasze główne zadanie. To jak chodzenie po linie. Jeżeli zrobilibyśmy to, czego chcą wszyscy, wtedy Bones i Booth byliby małżeństwem w finale pierwszej serii. Moja praca to sprawić, by ludzie chcieli widzieć ich razem, ale niekoniecznie muszę łączyć ich w taki sposób jaki wydaje się widzom odpowiedni.

Hanson dodał:

Zarazem, finał czwartego sezonu nie wszystkim się nie podobał. Pomysł na niego to sprawa sporna, oczywiście. I nie dla wszystkich był on przyjemny. Zawsze myślałem o tym finale jako o swoistym żarcie między nami a naszymi najwierniejszymi fanami i uważam, że większość złapała o co nam chodziło. Prawdziwym pytaniem jest: czy jest wystarczająca ilość tych najwierniejszych, lojalnych fanów, dla których zrobiliśmy ten finał? Nawet po tych czterech sezonach? Może nie. Najprawdopodobniej nie. Ale kręcenie tego odcinka to była świetna zabawa, co znaczy, że byłem trochę zbyt pobłażliwy dla siebie. A nie chcę być.

A jak producent tłumaczy się z ”tej” sceny?

Jeżeli chodzi o scenę, to wiem, że to semantyka i dzielenie włosa na czworo, ale nie skłamałem, mówiąc o finale. Wszystko co mówiłem to to, że B&B będą uprawiać seks (i to było) i że to nie będzie snem (to nie był sen). I z absolutną szczerością… Nigdy, przenigdy nie zapowiem z wyprzedzeniem, kiedy główny moment fabuły będzie miał miejsce. Najczęściej zadawane mi pytanie brzmi: ”Kiedy Booth i Brennan będą razem?” albo: ”Czy Booth i Brennan kiedykolwiek będą razem?” Odpowiedzi na te pytania wynikną z serialu. Musicie go oglądać. Nie powiem. Nie odpowiem. Po to jest serial. Więc jeśli chcecie jasnej, jednoznacznej, prostej odpowiedzi na te pytania, jestem ostatnim człowiekiem, którego powinniście pytać. I ostatnia szczera odpowiedź w tym temacie: Może. Najprawdopodobniej. Zdecydowanie nie. Możliwe.

Pojawiły się też pytania o to, skąd producent czerpie pomysły na prowadzenie wątku Brennan-Booth. Hart Hanson odpowiedział:

Uwielbiam cykl filmów “Thin Man” (filmy komediowo-kryminalne z lat 30 i 40-tych o parze detektywów – późniejszym małżeństwie z dzieckiem). “Bones” należy do długiej linii tego typu produkcji. Oglądałem “Z archiwum X”, “Na wariackich papierach”, “Gilmore Girls”… Ale zawsze myślałem, że “Bones” ma w sobie również jakieś wpływy z oryginalnego “Star Treka” i historii the Aubrey/Maturin pisanych przez Patricka O’Briana. Swoje dały też filmy z parą Spencer Tracy/Katharine Hepburn… i “Bringing Up Baby’. Długo bym tak mógł…

Z wywiadu można też dowiedzieć się, jak będą wyglądały odcinki piątej serii “Bones”. Na pewno będą bardziej dramatyczne, a poza tym?

Nasze rozmowy na temat 5 sezonu zawierają w sobie plan, by odcinki “Bones” zrobić bardziej… hmm… odcinkowe. To znaczy, że będziemy musieli umieścić rozwój naszych postaci postaci wyraźnie w odcinkach. Jeśli zrobimy naszą robotę właściwie, to nawet się nie spostrzeżecie, ale możecie zauważyć, że odcinki będą wykazywać tendencję do osadzania się w temacie. “Bones” to, w większej części, “crimedy”. To mieszanka komedii romantycznej, serialu dramatycznego i character-driven procedural (serialu, w którym bardzo ważna jest postać główna – prowadząca, a którego każdy odcinek tworzy zamkniętą całość). Jesteśmy (ekipa “Bones”) pewni, że ten koloryt “Bones” to jeden z elementów, który zapewnia nam lojalność widzów. Czy obawiamy się, że ludzie nie będą nam wierni? Tak! To jest to czego się boimy.

Hanson zdradził też tajemnicę, którą postać jest mu najprzyjemniej pisać, a którą – najtrudniej.

Mamy niewiarygodną obsadę i to oni nadali swoim postaciom wyraźny głos. Tego nie może zrobić żaden scenarzysta. Pisanie dla dr Cam Saroyan (szefowej laboratorium) ma dla mnie swoisty charakter leczniczy, prawdopodobnie dlatego, że to ja opiekuję się serialem na co dzień. Najtrudniejsze jest pisanie dla Brennan, bo ona jest dużo mądrzejsza ode mnie.

Joanna Kolet / Popcorner.pl

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

http://www.kredyciak.pl/

custom essay

  • There are manifold influences and accounts in my life primarily, when I locate custom essay furtively. The useful one is that primarily I haven�t devastating talent to pen various huge functions. It is reform for me purely to locate the exceptional service. My relevant ordered functions are not punk and specifically without necessary flaws, which can foreclose sequels of my reliable study.